daar ben ik weer! - Reisverslag uit Marmaris, Turkije van Brenda Kralingen - WaarBenJij.nu daar ben ik weer! - Reisverslag uit Marmaris, Turkije van Brenda Kralingen - WaarBenJij.nu

daar ben ik weer!

Door: Brenda

Blijf op de hoogte en volg Brenda

01 April 2008 | Turkije, Marmaris

Hallo Nederland!:D

Het heeft eventjes geduurd, maar hier weer een update vanuit turkije!..

Allereerst wil ik jullie laten weten dat het goed met me gaat!.. Na wat kleine dipjes deze week... van toch een beetje heimwee hebben! Ben ik er weer helemaal bovenop!.. Het was gewoon even het gevoel dat ik gewoon echt niet op vakantie ben!...En dat ik gewoon niet naar huis hoef! Dat er geen ticket klaar ligt met een datum erop dat ik weer richting NL vertrek!.. Gewoon even besefte ik wat ik achter heb gelaten daar..en dat er soms toch wel momenten zijn dat ik dat mis!

Alhoewel ik er hier ook weer heel veel moois voor terug krijg, kan je toch niet om die momenten heen! Die komen nou eenmaal..En ik denk ook dat dat echt wel normaal is!

De laatste week hebben we ook veel regen gehad! Het was ook een beetje koud! En dan is hier in Marmaris eigenlijk gewoon niks te doen!.. Je zit dan maar een beetje thuis! Beetje filmpjes kijken!.. En dan ga je denk ik ook een beetje nadenken over alles!

Maar nu de laatste 3 dagen is het weer heerlijk!...En schijnt de zon volop! En hebben we lekker wandelingetjes gemaakt over de boulevard! En een terrasje gepakt! Dus ja dan voel je je snel alweer beter! en zie je alles weer wat positiever in!:D

Verder Heb ik over dat hotel nog niks gehoord..Maar dat moet deze week toch echt wel gaan gebeuren!.. Maar nu heb ik voor overbrugging iets anders gevonden waar ik vanavond mee ga starten!

We liepen op de boulevard...kwam een paar vrienden van Gokhan tegen!.. En die vertelde dat ze NL wilde gaan leren!..Daar kwamen ze dan aan met een hele lijst met woorden! Dus ik zeg..Nou...zo kan je dus echt geen nl leren met een lijst met 100-den woorden erop!.. Toen kwam de vraag...Brenda zou jij...haha.. Ons een beetje NL willen leren!..Nou jaa..waarom ook niet eigenlijk ik wil het best proberen!...Nu start ik dus vanavond met 3 turkse jongens van hier "Nederlandse les nummer 1"..:D (tegen bataling uiteraard!) dus ja ik ben benieuwd en heb er zin in! En ga is kijken of ik die jongens wat kan bijbrengen! Hun zelf hebben boeken, dus vanavond zullen we kijken hoe wat dat gaan aanpakken!

iedere dag een uurtje!... Totdat ik eigenlijk zelf echt werk heb..en als het seizoen echt gaat beginnen! Zo loop je dus gewoon ergens tegen aan! Wat leuk is en makkelijk te doen is!:)

Gokhan gaat vanavond met me mee, en dan zien we wel hoe het loopt!:D

Verder hier in Marmaris wordt alles startklaar gemaakt voor het zomerseizoen wat eraan komt! Overal begint het wel een beetje open te gaan of zijn ze bezig met schoonmaken en alles op te bouwen!..

Ook zie ik al echt veel toeristen lopen! Dus denk dat het in april wel een beetje gaat beginnen allemaal!.. Het wordt allemaal wat vrolijker en het lijkt dat de winter voorbij is en iedereen uit de huizen komt!

Gokhan en ik redden het samen prima! We vermaken ons lekker samen! En ik denk dat het best allemaal goed komt deze zomer!.. We leren elkaar nu echt kennen!..En het is allemaal zo anders dan een vakantie uiteraard! en dat is alleen maar goed!... Ik ben gelukkig om bij hem te zijn! En voel me eigenlijk gewoon echt wel thuis hier in Turkije!

Ik kijk er wel heel erg naar uit als mijn ouders hier naar toe komen!:D
Over 6 weekjes zullen hun hier arriveren! En maken we er zeker een geweldige tijd van!... En weten hun ook waar ik rondhang!:) en waar mijn huis nu is!..

Verder jaa.. geniet ik gewoon nog steeds van alles...van alle nieuwe dingen die ik zie en meemaak en van de vele nieuwe mensen die ik hier leer kennen!

Elke dag is hier weer wat anders! En het leven hier is gewoon een stuk relaxer dan in NL..Niemand leeft hier echt met de tijd! en eigenlijk doet iedereen gewoon waar die zin in heeft! (met de nodige verplichtingen natuurlijk) maar verder, ja kan ik me daar toch wel redelijk aan aanpassen!..en lukt het toch wel al dacht ik van niet!

Ik sport lekker 3 keer in de week..met nog 2 andere NL meiden! doen we soort Arobics..op MA-WO-VR... Dus ja heb echt wel mijn leventje hier opgepakt!..

Vind het fijn dat jullie reageren op mijn berichtjes! en wat van jullie te horen! Dus als jullie nog leuke dingetjes hebben meegemaakt of gewoon iets willen vertellen hoor ik het graag!

Liefs en een dikke kus uit het zonnige Marmaris van Brenda!




  • 01 April 2008 - 13:43

    Kosta:

    hallo juffrouw brenda,

    wie had dat ooit gedacht.......jij in het onderwijs...hahahahahaha. Wel lekker dat je nu een beetje je draai aan het vinden ben.

    Oke liefe schat tot een volgend bericht

    groetjes aan Gorky en een hele dikke kus van mij.


  • 01 April 2008 - 20:25

    Astrid:

    Fijn lieffie dat alles zijn gangetje gaat
    en heimwee is toch logisch joh heb gewoon effe tijd nodig
    ik bel je binnekort dan kenne we effe kletsen oke
    dikke knuffel van mij
    xxxxxxxx as

  • 01 April 2008 - 20:48

    Joke:

    FF een kort berichtje uit den Haag van je tante en je oom.
    Nico liojkt al bijna niet meer op een ah hamster.
    De wonden in zijn mond van de kaak operatie genezen goed, alleen kan hij sinds donderdag bijna niet lopen en staan van de pijn in zijn heup.
    Maar dat schijnt normaal te zijn. (stukje bot uit heup in zijn kaak geplaast)Dus hij heeft nu een kruk en strompelt door het huis.
    Onze woonkamer wordt al aardig leeg, we hebben onze eettafel verkocht net zo als de salontafel en hebben vanavond al een kast naar boven gesjouwd. Wat nartuurlijk niet zonder slag of stoot ging, beknelde vingers in het trapgat, de kast rustend op de trap, allen mijn voet zat er nog tussen, dus een pijnlijke wreef, mot ik morguh nico zijn kruk lenen.Verder met de kleinkinders gaat het goed en het weer is nog steeds klote,Blijf vooral schrijven wij blijven lezen en terug schrijven.
    Succes komende week en heel veel geluk.Nico en Joke.
    PS.
    En als je het ff moeilijk hebt, wat normaal is, ff diep adem halen en tot 10 tellen.En leer die jongens alleen maar nette woorden he!!!!!!
    Liefs en groetjes uit bewolkt den Haag.

  • 09 April 2008 - 15:51

    Danielle:

    Heeeeey meis..
    Bedankt voor je berichtje :D en zoals je vroeg .. zal ik ook hier bij jou gaan reageren;) (ik las het wel altijd hier (A)) Ondertussen zijn het nog maar 9 daagjes voor me... volgende week vrijdag zit ik er al. Ik was je trouwens door al dat gedoe vergeten te vertellen dat ik in het andere hotel ga werken. Waar ik zelf altijd op vakantie ga :D dus heb er super veel zin in. Ik spreek je snel weer op msn en wie weet... tot snel in Turkiye :D

    xxx Danielle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

4 Maart ga ik vertrekken naar Turkije!.. Ik vlieg eerst naar Ankara, Waar ik wordt opgehaald door mijn vriend! Vanuit daar rijden we naar zijn geboortedorp en waar de dus zijn familie woont. Dat ligt ongeveer 400 km van Ankara vandaan. de dichtbijzijnde stad daar is Aksehir. Omgeving Konya. Bij de familie blijven we ongeveer 2 a 3 weken. Daarna gaan we samen met de bus naar de kust, Marmaris. Wat ongeveer zo een 800 km rijden is. Daar hebben we voor ons samen een huis gehuurd, voor ongeveer 8 maanden. Mijn vriend gaat daar dan in een bar werken, wat hij de vorige jaren ook al heeft gedaan! En ik zelf ga werken op een dokterspost. Het is iets heel nieuws, de ervaring die ik heb in de zorg is vooral de ouderenzorg. Dus dit is iets heel anders. Dus zeker een uitdaging! Voor zover staat het op de planning, maar wat daar verder gaat gebeuren, laat ik allemaal op me af komen! En ga gewoon een fantastische tijd tegemoed!

Actief sinds 10 Feb. 2008
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 17398

Voorgaande reizen:

04 Maart 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: