Marmaris - Reisverslag uit Marmaris, Turkije van Brenda Kralingen - WaarBenJij.nu Marmaris - Reisverslag uit Marmaris, Turkije van Brenda Kralingen - WaarBenJij.nu

Marmaris

Door: Brenda

Blijf op de hoogte en volg Brenda

11 Maart 2008 | Turkije, Marmaris

Hallo allemaal!

Hier weer een teken van leven vanuit het zonnige marmaris!:)

Vrijdagavond zijn we met de bus vertrokken...vanuit Yunak naar Marmaris! De bus vertrok half 1 snachts!..

Na een lange reis...kwamen we ongeveer half 10 smorgens aan in Marmaris!..
Pff wat een lange zit.. Moeilijk kunnen slapen..omdat je berg op berg af gaat! links...rechts!.. maar goed! We waren er!

Lekker warm...heel anders dan in Yunak!
Eerst even wat gegeten... en toen richting ons huis gegaan!...

Eerst geslapen... we waren helemaal kapot! En daarna even een beetje rond gelopen en kijken of onze vrienden er al waren!..

Hier nu in Marmaris lijkt het wel een bouwput! haha...overal zijn ze aan het bouwen...schoonmaken...opnieuw tegelen..het strand groter maken! Voordat het seizoen start! (moet natuurlijk allemaal op het laatste moment!..maar goed niemand maakt zich druk! hahah) Wel raar dat je hier nu in 25 graden loopt!...heb echt het gevoel dat het al zomer is...maar het is nog maar Maart!:D

Tot hier aan toe liep alles op rolletjes! en ging alles ok zonder dat er ook maar iets mis gng!

Tot zondag!... We wilden aan onze huisbaas wat vooruit betalen...zodat we ons daar de eerste paar maanden niet druk over hoefte te maken! Nou goed...
Begon die man een hele heisa te maken over dat hij meer geld wilden per maand..Wij netjes onze papieren laten zien!..nee dat was niet oke en volgens hem niet met ons afgesproken! van het 1 kwam het ander...en het werd al snel een beetje ruzie! k snapte er helemaal niks van! maar wat mij leek hoe het zat..s dat er gewoon iemand anders in wilde die misschien wel meer wilde betalen in de maand, dan wij hadden afgesproken! Dus dat hij het gewoon aan iemand anders wou verhuren!
Nou goed...Wij maar het zwakst! en hadden zoiets van oke! Er zullen hier wel meer huizen zijn! We gaan hier weg! Die man zou ons dan toch alleen maar dwars zitten heel de zomer!

Hmmm daar stonden we dan! met al onze spulletjes op straat! k helemaal in paniek! Gökhan heel rustig...het komt allemaal wel goed! Nou okee dan!! We gingen weer op huizenjacht!
Eerst een goedkoop hotel opgezocht, waar een nachtje konden slapen als dat nodig zou zijn! Die hadden we gevonden! we hadden in ieder geval een bed! en een dak boven ons hoofd!

En toen maar zoeken!...pfff wat hebben we gelopen zeg!...overal kijken op de ramen van huizen of er toevallig een bordje met te huur hing!
Dat waren er genoeg maar allemaal boven ons budget! konden het ook niet lager maken! Dat ging eigenlijk de hele dag zo door!

totdat we even wat gingen eten ergens de volgende dag!
en zagen ineens een huis wat te huur was! Gelijk dat telefoonnummer gebeld! We konden meteen komen kijken!
En het was leuk!!
Een heel lief, echt Turks huisje! Nou jaa ik ben nou eenmaal n turkije!
Alles er op en eraan! helemaal ngercht! Wasmachine!...aparte keuken...slaapkamer! En in de huiskamer kan je de banken uitklappen tot een bed! 2 balkonnetjes! dus dat was okey!

En het bedrag wat ze vroegen konden wij ook besteden! Nou goed...met deze man een goed contract gemaakt! waar alles goed opstaat! van 2 kanten is er getekent! dat er niks meer mis kan gaan! sleutel gekregen! en we zijn daar naar toe gegaan!

Gelukkig toch allemaal weer goed gekomen! eventjes stressen toch wel.. maar ja! Weet ik dat dus ook weer! Je kan makkelijk een huis krijgen hier..maar ze kunnen je er ook zo weer uitschoppen!:) weer een les!

Nou jaa...home sweet home!:D We hebben weer ons eigen plekje!
Dichtbij werk! Midden in het centrum! Dus niets te klagen!

Verder gaat met ons alles goed!
We doen nu eigenlijk niet zo heel veel! Lekker rustig aan!
Ik vermaak me prima met een boek lekker op het balkon in de zon!
En een beetje rondkijken hier en daar!
Dus dat is allemaal oke!

Er is vandaag al weer een week voorbij! En wat is die week weer hard gegaan!

Om ons heen horen we dan het seizoen eigenlijk wel bijna gaat beginnen..zie ook toch wel aardig wat toeristen lopen..Dus we wachten wel af!!

En wat ik nog zeggen wou:
Ons huis is nog kaal aan de muur...dus wat ik nodig heb zijn leuke fotos..en kaartjes! of wat dan ook:D

Dus hier ons Adres! :

------------------------
Gökhan & Brenda
Kemeralti Mahallesi
General Mustafa Caddesi
No: 27/5
Marmaris / Mugla
------------------------

Tot de volgende keer!

Liefs Brenda...





  • 11 Maart 2008 - 19:46

    Papa Mama:

    Ziet er allemaal goed uit.Leuk huisje voor jullie.Geniet er van en we bellen van de week weer.
    Kusjes van ons,

  • 11 Maart 2008 - 20:48

    Stefanie:

    hey brenda!

    leuk om je verhaal te lezen! wat erg dat je ineens op zoek moest naar een ander huis!!!! idd ik zou me ook zorgen maken als ik ineens zo op straat stond! gelukkig hebben jullie toch nog wat gevonden! ziet er leuk uit!En wat een mooi weer daar zeg! echt stukken beter als hier. het is hier koud en nat en ontzettend veel wind! dus geniet maar lekker van het zonnetje en de temperatuur!

    zo te lezen vermaken jullie je goed! en erg leuke fotos!

    nog heel veel plezier en ik zal je verhalen met plezier lezen!;)

    groetjes stefanie

  • 11 Maart 2008 - 21:24

    Diana:

    hee biatch wat een chaos joh haha majah heb je ook weer meegemaakt haha nou maak er wat van enne ik w8 nog op een leuke foto;) haha kusssssss ly

  • 11 Maart 2008 - 22:03

    Linda:

    Hey Brenda en Gokhan

    Gelukkig dat alles toch goed is gekomen.
    Wat een gedoe zeg, maar het ziet er wel erg gezellig uit.
    Kunnen jullie niet wat zon hier naar toe sturen per post ofzo???
    Was wel leuk om je even op de film te zien.
    Nou meis ga je snel een kaartje schrijven.
    veel plezier!!!
    Veel liefs en een dikke kus Linda

  • 12 Maart 2008 - 12:07

    Astrid:

    hey schatjes
    nou leuk optrekje toch
    jaja er zal eens niet wat misgaan
    maar goed jullie zijn gelukkig onder dak
    geniet er nog effies lekker van straks kan je aan de slag ben benieuwd????
    nou de kaartjes gaan binnen komen hoor zal het adres effe op appie hangen

    lieffies dikke kus van mij en ik wou zeggen tot gauw maar dat slaat weer nergens op !!!!!!!

    dikke knuffel as

  • 12 Maart 2008 - 14:12

    Kosta:

    Hallo hier Holland........
    Nou hier is het klote weer.
    Wat een mazzel dat jullie toch nog een fijn huis hebben gevonden. Ik was al bezig om een leuk 2de hands trekkerstentje op de kop te tikken. Oke geeft niet hoor ik hou hem zelf wel !!!!!

    De kaarten komen snel.

    Groetjes en kusjus van mij XXXXX

  • 14 Maart 2008 - 14:35

    Dorien:

    Hoi Bren, gelukkig is alles goed gekomen en hebben jullie een leuk eigen huisje daar.
    Geniet nog even van elkaar en voor straks, rustig aan niet al te hard werken hè?
    Dikke kus Dorien

  • 14 Maart 2008 - 17:19

    Tante Joke!!!!:

    Wel wel wat een avontuur al gelijk die eerste week.
    Gelukkig alles toch goed gekomen, ziet er leuk uit jullie huisje.
    En als ik het zo lees is het weer bij jullie beter dan het weer hier in dit kl... kikkerland.
    We wensen jullie veel geluk en zullen zo spoedig mogelijk ff een kaartje sturen.
    (of heb je liever een foto van ons??????)
    Jou kennende liever een kaartje,
    Veel liefs en de hartelijke groeten uit Den Haag
    TANTE JOKE EN OME NICO

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

4 Maart ga ik vertrekken naar Turkije!.. Ik vlieg eerst naar Ankara, Waar ik wordt opgehaald door mijn vriend! Vanuit daar rijden we naar zijn geboortedorp en waar de dus zijn familie woont. Dat ligt ongeveer 400 km van Ankara vandaan. de dichtbijzijnde stad daar is Aksehir. Omgeving Konya. Bij de familie blijven we ongeveer 2 a 3 weken. Daarna gaan we samen met de bus naar de kust, Marmaris. Wat ongeveer zo een 800 km rijden is. Daar hebben we voor ons samen een huis gehuurd, voor ongeveer 8 maanden. Mijn vriend gaat daar dan in een bar werken, wat hij de vorige jaren ook al heeft gedaan! En ik zelf ga werken op een dokterspost. Het is iets heel nieuws, de ervaring die ik heb in de zorg is vooral de ouderenzorg. Dus dit is iets heel anders. Dus zeker een uitdaging! Voor zover staat het op de planning, maar wat daar verder gaat gebeuren, laat ik allemaal op me af komen! En ga gewoon een fantastische tijd tegemoed!

Actief sinds 10 Feb. 2008
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 17385

Voorgaande reizen:

04 Maart 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: